Natflaske

4. april 2013

Alder:
6 mdr.

Natflaske

Kære Helen

Vores datter runder nu de 6 mdr og jeg kan huske fra mine drenge at det var her de begyndte at undvære natflasken. Nu er det sådan at pigen igennem længere tid ikke får flaske tidlig morgen. Hun sover fra 19-7 med flaske kl.23 og kl.3.30.
Er det så for tidligt at fjerne natflasken eller skal vi prøve at rykke tidspunktet? Jeg vil hellere stå op om natten end at stå tidligt op, for sådan som det er nu har vi en meget god rytme.

Et andet spørgsmål er søvnmønster. Lige siden hun var 2 mdr har jeg kæmpet med at få hende til at sove mere end 45 min ad gangen om dagen. Hun sover meget om natten, men der burde da være til en 1 1/2 times lur midt på dagen. Hvis jeg går tur, ...

Annonce

... sover hun, men vågner så snart barnevognen står stille. Jeg har læst i din bog at hvis de trives med korte lure er det fint, men en af lurene skal gerne være på minimum 1 1/2 time.
Lærer hun det på et tidspunkt?

Døgnrytme:
Kl.7 vågner
Kl.8: grød + vand
Kl.9.30: MME og puttes
10.15 vågner
11.00 grød + vand
Kl.13: MME + lur
Sover 45 min eller 90 min på tur
Kl.15 frugtmos
Afh af middagslur kl.16-17: MME og 30 min lur
Kl.18 grøntsagsmos og vand
Hvis hun kun har fået 45 min lure, kan hun næsten ikke hænge sammen mlm 18 og 19, men vi holder hende for at hun ikke bare skal begynde at sove 13 timer om natten, men det er så synd for hende.

På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder