Brev:
Natflaske
4. april 2013
Alder:
6 mdr.
Natflaske
Kære Helen
Vores datter runder nu de 6 mdr og jeg kan huske fra mine drenge at det var her de begyndte at undvære natflasken. Nu er det sådan at pigen igennem længere tid ikke får flaske tidlig morgen. Hun sover fra 19-7 med flaske kl.23 og kl.3.30.
Er det så for tidligt at fjerne natflasken eller skal vi prøve at rykke tidspunktet? Jeg vil hellere stå op om natten end at stå tidligt op, for sådan som det er nu har vi en meget god rytme.
Et andet spørgsmål er søvnmønster. Lige siden hun var 2 mdr har jeg kæmpet med at få hende til at sove mere end 45 min ad gangen om dagen. Hun sover meget om natten, men der burde da være til en 1 1/2 times lur midt på dagen. Hvis jeg går tur, sover hun, men vågner så snart barnevognen står stille. Jeg har læst i din bog at hvis de trives med korte lure er det fint, men en af lurene skal gerne være på minimum 1 1/2 time.
Lærer hun det på et tidspunkt?
Døgnrytme:
Kl.7 vågner
Kl.8: grød + vand
Kl.9.30: MME og puttes
10.15 vågner
11.00 grød + vand
Kl.13: MME + lur
Sover 45 min eller 90 min på tur
Kl.15 frugtmos
Afh af middagslur kl.16-17: MME og 30 min lur
Kl.18 grøntsagsmos og vand
Hvis hun kun har fået 45 min lure, kan hun næsten ikke hænge sammen mlm 18 og 19, men vi holder hende for at hun ikke bare skal begynde at sove 13 timer om natten, men det er så synd for hende.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Signe